NEWS

緊急事態宣言解除に伴う本学の対応について(9月30日~11月28日)

   9月30日で緊急事態宣言が解除されることとなりましたが、大阪府からの要請に基づき、新型コロナウイルス感染症の拡大防止に努めるため、10月1日(金)から下記のとおり対応いたします。
   学生、関係者の皆様におかれましては、何卒ご理解いただき、ご協力いただきますようお願い申し上げます。
   当該対応については、今後の新型コロナウイルス感染症の拡大状況により変更する可能性もありますので、予めご了承ください。

  1. キャンパスへの入構について
    キャンパスへの不要不急の入構は禁止とし、入構制限を行い指定されたゲートのみ開門いたします。入構の際は、各入構管理場所において体温確認・手指消毒を行い、検温済証明リストバンドを装着してください。
  2. 2021年度後期ならびに第3・4タームの授業について

    新型コロナウイルス感染拡大防止と学生の学修機会の確保を両立する観点から、後期ならびに第3・4タームの授業は、遠隔と対面の授業を併用し実施いたします。

    対面授業は、3密(密閉・密集・密接)を避けるため、使用教室の収容定員の配慮や授業時および入構時のガイドライン等を徹底し、感染拡大防止策を十分に講じたうえで実施いたします。受講者数が多い科目は、感染拡大防止策が確保できない等の理由により、オンラインでの授業実施となる場合もあります。

    各授業科目の授業実施方法等は、シラバス(大学短期大学部大学院)・ OGU-Caddieをご覧ください。ただし、今後の感染状況により、学期途中に対応が変更となる可能性がありますので、予めご了承ください。

  3. 学内施設の利用について
    遠隔授業の受講環境として学内施設(MELOP、パソコン教室、図書館)を授業時間に合せて9時00分~17時30分まで開放しています。また、ポケットWiFi、ノート型パソコン(学内での使用に限る)をMELOPで貸出します。
    20号館は、10時30分~18時30分までの利用を再開します。
  4. 課外活動について
    クラブ・サークル活動は、安全確保を最優先に「課外活動に参加できる学生の条件」および「許可される課外活動の活動条件」2つの条件を満たし、活動再開を許可された団体から順次活動を許可します。
  5. 行動ガイドライン
    学生の皆様には、感染を拡大させないための行動を強く求めます。
    引き続き、学生一人ひとりが、高い意識と自覚を持って行動することを切に望みます。
    (1)
    クラスター発生のリスクがある、多人数が接触する活動および前後の会食。
    (2)
    体温測定、健康チェックを毎日実施し、「発熱等風邪の症状がみられる場合」「罹患の疑いがある場合」「疑いのある方と濃厚接触があった場合」は通学をせず、検査を受診してください。
    (3)
    感染リスクの高い環境を避けるようにしてください。
    (4)
    「マスクの着用」「手洗い・手指消毒」「身体的距離の確保」を心掛けてください。

   一人ひとりが自覚ある行動をとりましょう!

   ※新型コロナウイルス感染症に感染した場合、感染の疑いがある場合は、学生課(保健センター)まで必ず連絡してください。

   今後も感染拡大の状況の推移により変更が生じる場合は、公式サイトまたは学生用ホームページでお知らせいたします。

Osaka Gakuin University's response to the lifting of the State of Emergency

30/09/2021

   With the decision for the State of Emergency to be lifted from September 30th, and with regards to the requests of Osaka Prefecture in order to help suppress the rate of COVID-19 infections, Osaka Gakuin University will be proceeding as described below from October 1st.
   We would ask all students and related parties for their understanding and cooperation.
   Please note that depending on the state of COVID-19 infections in the future there is a possibility that these measures may change.

  1. Admission to Campus
    Unnecessary and non-urgent entry to the campus is prohibited, and entry is restricted to designated gates. When entering campus please have your temperature checked, disinfect your hands at each entrance, and wear the wristband that certifies that you have had your temperature checked.
  2. Classes for the 2021 Academic Year (2nd Semester: 3rd & 4th term)
    In the interests of securing learning opportunities for students, while also making sincere efforts to prevent COVID-19 infections, we will be conducting classes for the 2nd semester (3rd & 4th terms) in a combination of face-to-face and remote methods. Classes that have had careful consideration to the classroom capacity, safety and hygiene, and the guidelines for classroom admission, may be conducted using face-to-face methods, provided that sufficient COVID-19 prevention measures are upheld.
    Classes with large numbers of students may be conducted online due to the inability to secure sufficiently safe teaching environments.
    Please go to OGU-Caddie to check the syllabi for your classes (University / Junior College / Graduate School) to see how they will be conducted.
    Please be aware that there may be further changes depending on the future state of COVID-19 infections.
  3. The use of Campus Facilities
    On-campus facilities (MELOP, computer classrooms, library) will be open from 9:00 to 17:30, aligned with the class schedule. In addition, pocket Wi-Fi and laptop computers (limited to on-campus use) can be rented from MELOP. Bld. 20 will be open for use between the hours of 10:30 and 18:30
  4. Extra-curricular Activities
    Club/circle activities will be allowed providing that they keep a high priority on ensuring safety and that they follow the conditions of "Requirements for student participating in extra-curricular activities" and "Requirements for permitted extra-curricular activities".
  5. Code of Conduct
    We urge students to take action to prevent the spread of infection.
    We sincerely hope that each student will continue to act with a high level of awareness and consideration.
    (1)
    Please avoid being part of group activities and eating together to prevent creating COVID clusters.
    (2)
    Please take care of health and carry out body temperature checks every day. If you have cold symptoms such as fever, or have close contact with a person you feel may be sick, please go and see a doctor.
    (3)
    Try to avoid environments with a high risk of infection.
    (4)
    Please regularly practice wearing a mask, washing and disinfecting your hands, and social distancing.

※If you are infected with COVID-19, or suspect that you are infected, please be sure to contact the Student Affairs Health Center.
We will notify you on the official website or the student website if there are any changes to these measures.

お問い合わせ
大阪学院大学 大阪学院大学短期大学部 〒564-8511 大阪府吹田市岸部南二丁目36番1号
TEL:06-6381-8434(代表)
Page Top