NEWS

緊急事態宣言延長に伴う本学の対応について

2021年9月13日更新

   大阪府の「緊急事態措置を実施すべき期間」が9月30日(木)まで延長されたことに伴い、新型コロナウイルス感染症の拡大防止に努めるため、大阪府からの「緊急事態措置に基づく要請」に基づき下記のとおり9月30日(木)まで対応いたします。
   また、新規感染者が拡大するなか、医療のひっ迫が続いていることから、より一層感染予防の徹底に努めてまいりますので 学生、関係者の皆様におかれましても、何卒ご理解いただき、ご協力いただきますようお願い申し上げます。
   当該対応については、今後の新型コロナウイルス感染症の拡大状況により変更する可能性もありますので、予めご了承ください。

  1. 入構制限措置の一部変更について(9月15日以降)
    入構制限を行い指定されたゲートのみ開門しますので、入構の際は、各入構管理場所において体温確認・手指消毒を行い、検温済証明リストバンドを装着してください。
    入構指定ゲート:1号門・2号門・5号門・6号門・4号門(4号門は自転車・バイク入構口)
    ※1号館・2号館も入構可能
  2. 後期オリエンテーション(9月15日~)について
    後期オリエンテーションは、予定どおり実施します。
  3. 令和3年度 前期末学位授与式について
    令和3年度 前期末学位授与式は、予定どおり挙行します。
  4. 課外活動について
    クラブ・サークル活動は、安全確保を最優先に「課外活動に参加できる学生の条件」および「許可される課外活動の活動条件」2つの条件を満たし、活動再開を許可された団体のみ活動を許可しています。
  5. 行動ガイドライン
    学生の皆様には、感染を拡大させないための行動を強く求めます。
    引き続き、学生一人ひとりが、高い意識と自覚を持って行動することを切に望みます。
    (1)
    クラスター発生のリスクがある、多人数が接触する活動および前後の会食。
    (2)
    体温測定、健康チェックを毎日実施し、「発熱等風邪の症状がみられる場合」「罹患の疑いがある場合」「疑いのある方と濃厚接触があった場合」は通学をせず、検査を受診してください。
    (3)
    感染リスクの高い環境を避けるようにしてください。
    (4)
    「マスクの着用」「手洗い・手指消毒」「身体的距離の確保」を心掛けてください。
    一人ひとりが自覚ある行動をとりましょう!

※新型コロナウイルス感染症に感染した場合、感染の疑いがある場合は、学生課(保健センター)まで必ず連絡してください。

今後も感染拡大の状況の推移により変更が生じる場合は、公式サイトまたは学生用ホームページでお知らせいたします。

State of Emergency declared in Osaka Prefecture

Updated 13/09/2021

Osaka Prefecture has announced that they will be extending the State of Emergency until September 30th, in accordance with this OGU will be also be extending it's COVID-19 response period until September 30th in order to help suppress infection rates.
Furthermore, within the growing number of infections there is a rapidly increasing pressure on medical facilities, so we would ask all students and related parties for their understanding and cooperation by carefully reading and paying attention to OGU's guidelines below.
Please note that depending on the state of COVID-19 infections in the future there is a possibility that these measures may change.

  1. Changes to campus restrictions (from Sept 15th)
    Entry to campus is restricted to designated gates. When entering campus please have your temperature checked, disinfect your hands at each entrance, and wear the wristband that certifies that you have had your temperature checked that day.
    Designated entrance points: Gate #1, Gate #2, Gate #5, Gate #6, Gate #4 (the gate at the entrance to the car park)
    *Entrance to Bld. #1 and Bld. #2 is also permitted.
  2. 2nd Semester Orientation
    Orientation will be held as scheduled.
  3. Reiwa 3 - 1st Semester: Graduation Ceremony
    The ceremony will be held as scheduled.
  4. Extra-curricular Activities
    Club/circle activities will be allowed providing that they keep a high priority on ensuring safety and that they follow the conditions of "Requirements for student participating in extra-curricular activities" and "Requirements for permitted extra-curricular activities".
  5. Code of Conduct
    We urge students to take action to prevent the spread of infection.
    We sincerely hope that each student will continue to act with a high level of awareness and consideration.
    (1)
    Please avoid being part of group activities and eating together to prevent creating COVID clusters.
    (2)
    Please take care of health and carry out body temperature checks every day. If you have cold symptoms such as fever, or have close contact with a person you feel may be sick, please go and see a doctor.
    (3)
    Try to avoid environments with a high risk of infection.
    (4)
    Please regularly practice wearing a mask, washing and disinfecting your hands, and social distancing.

※If you are infected with COVID-19, or suspect that you are infected, please be sure to contact the Student Affairs Health Center.

We will notify you on the official website or the student website if there are any changes to these measures.

Page Top